Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Asset 6

Ta kontakt med vår kundeservice 800 25 161. De erfarne kunderservicemedarbeiderne våre hjelper deg videre med en skadesak. Du kan også komme for å vise skaden hos den nærmeste Werksta uten timebestilling, bestille online time for skadekontroll  eller sende oss bilder av skaden.

Asset 6

Nei, det behøver du ikke. Du kan alltid ta bilen din til skadekontroll hos oss uten timebestilling når bilverkstedene våre holder åpent. Kontrollen tar ca.20 minutter. Under kontrollen sjekker vi omfanget av skaden, lager et kostnadsoverslag, samt leverer nødvendig informasjon til forsikringsselskapet ditt. Samtidig booker vi time for selve reparasjonen.

Asset 6

Ja. Det har ingenting å si hvilket forsikringsselskap du er kunde hos. Werksta er en bilverkstedpartner for alle forsikringsselskapene. For skadeerstatning trenger forsikringsselskapet ditt en skademelding. Hvis skademeldingen ennå ikke er gjort, hjelper vi deg gjerne å gjøre det når du tar bilen din til skadekontrollen.

Hvis saken er i orden, bra. Vi behøver bare informasjon om hvor bilen din er forsikret og skadenummer på saken. Vi leverer de nødvendige informasjoner samt kostnadsanslag til forsikringsselskapet ditt når kontrollen er gjort.

Asset 6

Hos Werksta kan du få alle bilmerkene reparert, uansett alder eller modell. Vi er også autorisert skadereparasjonskjede for Teslaer i Norge. Vi arbeider alltid etter produsentenes instrukser slik at den opprinnelige garantien på bilen din alltid beholdes.

Asset 6

Ja. Vi utfører reparasjonsarbeider uansett eieforholdet til bilen. Ta kontakt med vår kundeservice på tel 800 25 161 så vi hjelper deg videre i skadesakprosessen.

Asset 6

Ja, det gjør den. De profesjonelle reparatørene hos Werksta ser til at bilen din alltid blir reparert etter produsentenes instrukser slik at originalgarantien på bilen din alltid blir beholdt. Vi er meget nøye på at sikkerheten, brukbarheten og holdbarheten av bilen din forblir i samme stand som før skaden oppsto. Vi tilbyr garanti på alle reparasjonsarbeidene våre.

Asset 6

Vi sender deg en ny SMS eller ringer deg når bilen din er klar til å bli hentet.

Asset 6

Ja. Samtidig som du bestiller reparasjontime hos oss fortell også om du har behov for en erstatningsbil i den tiden bilen din er på verkstedet. Vi ordner det gjennom bilutleiepartnerne våre og sørger for at erstatningsbilen er klar i vårt verksted på det avtalte tidspunkt. Du kan levere inn erstatningsbilen når du henter den reparerte bilen din.

Asset 6

En liten steinsprutskade på frontrute kan ofte ordnes ved å reparere.

Hvis steinsprutskaden har nådd å utvide seg eller det er sprekk i glasset, må frontruta skiftes ut  til en ny.

Asset 6

Skifte av frontrute ordnes vanligvis i løpet av en arbeidsdag.

Asset 6

Hvis du har glassforsikring betaler forsikringsselskapet reparasjonen av frontrute i sin helhet slik at reparasjonen er gratis for deg.

Hvis bilen din har fullkasko eller glassforsikring betaler du bare egenandelen for skifte av frontrute. Prisen på å ei ny frontrute påvirkes av glassmodellen og eventuelle tilleggsegenskaper som kamerateknikk og oppvarming.

Asset 6

Vi har spesialisert oss på reparasjon av kollisjonsskader. Dessverre er ikke rustarbeider en del av tjenestene våre.

Asset 6

Hvis bulken i karosseriet på bilen din er liten og den lakkerte overflaten rundt skaden er intakt kan den i de fleste tilfeller repareres med PDR-metoden (Paintless Dent Repair) uten å måtte lakkeres.

Metoden blir vanligvis brukt til å reparere småskader eller bulker på siden av bilen som har oppstått f.eks. på en parkeringsplass. PDR-metoden er en rask og miljøvennlig reparasjonsmåte som er gunstigere enn den tradisjonelle karosserireparasjonen. Å rette opp en bulk med PDR-teknikken koster fra ca kr 1600.- inkl  mva og tar ca. én time.

Asset 6

NPS står for Net Promoter Score. Det er en måler som er i bred bruk i servicebransjen og som beskriver kundeopplevelsen og hvor godt kunden ville anbefale tjenesten. Tallet er en sterk indikator på hvor stor andel av kundene våre som er fornøyd med vår service og gjerne ville anbefale oss (vurdering 10 eller 9) i forhold til kundene som er misfornøyde (vurdering 0–6).

Asset 6

Etter reparasjonen får du en SMS fra oss som du kan svare på og vurdere servicen som du fikk hos oss, i et skala fra 0 til 10. Du kan også gi oss tilbakemeldinger på nettet, ved å ringe til nummeret 800 25 161 eller ved å sende e-post til adressen kundeservice@werksta.no.