Slik blir det gjort — vi setter bilen din i stand!

For å kunne reparere bilen din, vil vi først undersøke hva som må repareres. Dette gjør vi under en skadetaksering. Kontrollen tar omtrent 20 minutter og koster ingenting for deg som ønsker skaden utbedret.

Du kan alltid komme til en skadetaksering uten timebestilling i åpningstiden. Du kan også bestille tid på nettet eller gjøre en digital skadetaksering. Det spiller ingen rolle hvilket forsikringsselskap du er kunde av eller hvilket bilmerke du har – vi betjener alle bilister.

Slik vil vi reparere bilen din

1

Vurdering av skader

Først gjør vi en skadetaksering for å finne ut hva som bør repareres. Du kan alltid besøke verkstedene våre uten timebestilling dvs. når det passer deg, avtale tid på forhånd eller ta en elektronisk skadetaksering.

Du kan komme uten timebestilling
Du kan komme uten timebestilling

Spar tid. Send inn skaden digitalt ved å laste opp bilder av skaden din.

Digital skadetaksering

Hva gjør vi på skadetakseringen?

  • Vi sjekker skadeomfanget
  • Vi bestiller nødvendige reservedeler
  • Vi lager et kostnadsoverslag til ditt forsikringsselskap
  • Hvis du betaler reparasjonen selv, foretar vi et kostnadsoverslag til deg
  • Vi reserverer en tid til å reparere bilen din

Har du rapportert skadene til forsikringsselskapet ditt?

Asset 6

Så bra. For at vi kommer videre i prosessen trenger vi et skadenr. og hvilket Forsikringsselskap du har meldt skaden til. Vil gir selskapet nødvendig informasjon når skadetakseringen er fullført.

Asset 6

Du må melde skaden til Forsikringsselskapet og motta et skadenummer som vi trenger for å sette i gang prosessen.

2

Skadereparasjon

Lever bilen til den avtalte tiden. Vi vil sørge for at bilen settes i den stand den var før skaden oppsto.

Hva gjør vi under reparasjonen?

  • Vi utfører reparasjonen i henhold til produsentens rep. manualer
  • Lakkeringsarbeidet utføres på vårt eget verksted
  • Garantien til bilen din forblir uendret
3

Henting av bilen

Når du leverer inn bilen din, får du en foreløpig ferdigdato. Vi ringer deg / sender alltid en tekstmelding når bilen er klar.

4

Hvor bra gjorde vi det?

Vi ønsker å være gode på det vi gjør, og alle tilbakemeldinger er viktige for oss – både ris og ros. Svar gjerne på vår kundeundersøkelse som du får på SMS. Du kan også sende oss en e-post: kundeservice@werksta.no

Ja. Så enkelt er det.

1) Skadetaksering

For å få bilen din i stand igjen avklarer vi først hva som bør repareres. Dette gjør vi gjennom en skadetaksering. Der sjekker vi skadeomfanget, eventuelle behov for reservedeler og bestiller reparasjonstimen for bilen din. Vi leverer også de nødvendige informasjoner og beregninger til forsikringsselskapet ditt. Du kan ta bilen din til skadekontroll hos oss når som helst i løpet av avdelingens åpningstider.

Det har ingenting å si hvilket forsikringsselskap du er kunde hos eller hvilket bilmerke du kjører — vi er et reparasjonsverksted for alle forsikringsselskap og bilmerker.

2) Bilreparasjon

Våre reparasjonsløsninger tar alltid hensyn til både deg og miljøet, siden det som er fordelaktig for dere er også bra for oss. Vi skifter ikke deler unødvendig, det blir ikke gjort unødvendig arbeid og alt som kan repareres blir også reparert. Vi firer aldri på sikkerheten. Du kan være sikker på at etter reparasjonen er bilen din like sikker å kjøre som den var før skaden.

3) Henting av bilen

Når du leverer bilen til oss får du en estimert tid på når den skal være ferdig. Hvis vi i løpet av reparasjonsprosessen ser at vi av en eller annen grunn ikke greier og levere etter avtalen, vil du bli oppdatert med en ny planlagt leveransetid. Når bilen din er klar til å bli hentet ringer vi deg eller sender en SMS.