Har du behov for erstatningsbil under reparasjonstiden?

Samtidig som du bestiller en reparasjontime hos oss, fortell også om du har behov for erstatningsbil for å lette hverdagen din. Vi ordner dette for deg gjennom våre bilutleiepartnerne, og sørger for at erstatningsbilen er klar hos oss på det avtalte tidspunktet. Du kan levere inn erstatningsbilen samtidig som du henter din egen bil fra reparasjonen. Har du dekning for erstatningsbil i din forsikring er det lurt å sjekke hvor lenge og hvilke kostnader ditt forsikringsselskap dekker.

Du kan leie en bil gjennom våre partnere på alle verkstedene våre. Grorud (Hertz og Avis), Hadeland (Hertz, Avis og egenebiler), Ensjø (Avis, Hertz, Sixt og Greenpool), Romerike (Avis, Hertz, Sixt og Greenpool), Drammen (Avis, Hertz, Sixt).

Faktorer som kan påvirke tilgjengeligheten av erstatningsbil

Er du den uskyldige parten i en trafikkulykke?

Før du eventuelt får en erstatningsbil i et slikt tilfelle, må du lage en bruksbehoverklæring til motpartens forsikringsselskap. Erklæringen skal synliggjøre at du har behov for bilen i arbeidet ditt, eller at bilen er viktig for deg for å kunne forflytte deg i din hverdag. Kravet må kunne dokumenteres.

Har du forårsaket skaden selv (kaskoskade)?

Forsikringsselskapet ditt erstatter kostnader til erstatningsbil i sin helhet hvis erstatningsbilen dekkes av forsikringen din. Dette bør man sjekke med forsikringsselskapet før man leier bil. Før du leier erstatningsbil er det lurt å sjekke hvilke kostnader forsikringsselskapet ditt dekker. Vi kan gjøre dette også sammen når du tar bilen til skadekontroll hos oss eller når du tar kontakt med oss.