Werksta overtar driften av Karosserispesialisten AS

Bilverkstedkjeden Wersksta-gruppen fortsetter å ekspandere i Norge. Etter å ha etablert seg i Norge gjennom oppkjøpet av Bulk Bilskadeservice AS i fjor sommer, fortsetter de nå ekspansjonen ved å ta over driften av Karosserispesialisten AS som holder til på Grorud i Oslo.

Werksta vokser raskt, og styrker nå sin drift i Norge gjennom oppkjøpet av Karosserispesialisten fra de nåværende eierne, brødrene Per Steinar Fougli og Lars Petter Svendsen. Begge vil fortsette å jobbe for selskapet etter oppkjøpet.

Verkstedet til Karosserispesialisten på Grorud vil være det tredje verkstedet i Norge som nå skal driftes av Werksta. Bilverkstedkjeden vil med det bestå av over 60 verksteder totalt sett i Norden.

─ Denne avtalen er et naturlig steg i utvidelsen og styrkingen av Werkstas drift i Norge. Vi er veldig fornøyde med at Per Steinar, Lars Petter og alle de dyktige medarbeiderne i Karosserispesialisten blir en del av vårt team. Deres nye lokaler som sto klare i fjor, gir gode muligheter for vekst og komplementerer vårt tilbud og våre tjenester i Oslo, sier Patrik Puskala, administrerende direktør i Werksta-gruppen.

Karosserispesialisten AS ble etablert i 1995 og er arbeidsplass for 29 ansatte, og med det Oslos største frittstående verksted. De har flere ganger blitt kåret til et av landets beste skadeverksteder, i tillegg har satsningen på kvalitet også kvalifisert bedriften som Miljøfyrtårn. Framover blir de en del av Nordens ledende bilverkstedkjede, noe eier Per Steinar Fougli er svært fornøyd med.

─ Bilreparasjonsbransjen har endret seg temmelig mye siden vi etablerte selskapet i 1995, og kravene har vokst i takt med årene. Vi har konkludert med at fremtidig suksess vil avhenge av sterke partnerskap og evnen til å investere i utviklingen av utstyr, verktøy og opplæring. Derfor var sammenslåingen med Werksta en svært interessant mulighet for oss, sier Fougli.

Werksta-gruppen driftes under merkevaren Werksta i Sverige, og under navnet Autoklinikka i Finland. I løpet av de siste to årene har Werksta-gruppen doblet sin drift i Norden. Ifølge Puskala så svarer Werksta på ønskene fra deres kunder og forsikringsselskaper med sin ekspansjon i Norden. Institusjonelle kunder setter pris på muligheten til å utvikle samarbeid med en sterk og profesjonell partner.

─ En stor andel av bilreparasjoner i Norden skjer i bilforhandlernes serviceavdelinger, mens spesialiserte bilverkstedkjeder er førstevalget i en rekke andre store markeder i 80-90 prosent av tilfellene. Vi ser at markedet er i ferd med å endre seg også i Norden, og Werksta har som mål å være førstevalget som partner for forsikringsselskap og bilforhandlere, avslutter Puskala.

Kontaktinformasjon:

Patrik Puskala, administrerende direktør, Werksta-gruppen, tlf. +358 505 944 085, e-post: patrik.puskala@autoklinikka.fi